Rabu, 4 Mei 2011

sebuah kemaafan...

assalamualaikum semua...
apa khabar?
aku? ok je, walaupun kekejap dtg gak denyut denyut dalam kepala aku ni....
aku selalu takut kalau kepala aku start berdenyut...
bukan ape, kalau die melarat nanti aku dah terpaksa tak sekolah...
tak best la asyik cuti je...
bukan ape, bile kite selalu saket, saket kite ni akan dipersendakan.
tu yg buat kite lagi saket.

kalau korang pernah baca blog lama aku dulu, korang pun tau betapa tah hape hape nye hidup aku ni...
banyak sgt konflik dalaman...
asyik la sedih sedih sedih....
dan baru aku sedar yag kesedihan tu byk mempengaruhi kesihatan aku...
so aku dah buat keputusan utk mengubah cara hidup aku...
meminimakan kesedihan...
sedih tu kita tak boleh nak elakkan...
espesyeli utk org yg over sensitip mcm aku...
tp aku akan cube utk atasinye sebaik mungkin.
bak kata tah sapa tah dlm crite oprah winfrey ni....
kita tak boleh putus asa dalam kehidupan...
hidup perlu diteruskan...
siapa kita utk mengawal semua keadaan...
hanya Allah yang lebih tau....
mungkin segala musibah yang berlaku ada hikmah disebaliknye
so kalau ade la kite terkecik hati dengan sesapa.... kita maafkan la...
kita sendiri pun adakalanye buat silap...
mcm aku ni ha..
mmg semulajadi bermolot laser.
kekadang aku tak sesar pun aku dah terkemotkan hati org...
semoga sesapa yg terkecik ati ngan aku tu pun akan maafkan aku....
marilah kita seboleh mungkin berbuat baik dengan semua orang...
insyaallah....

sayang korang semua...
wassalam.

Tiada ulasan: