Isnin, 14 Februari 2011

gemuk dan aku...

salam semua...
isnin mmg boring...
sbb tak dpt cuti lg...
but dun worri sebab esok adalah cuti umum sempena maulidur rasul...
ade org org opis yg byk cuti taon bleh smbg terus cutinye...
oleh kerana aku ni ticher, so while u're reading tis, i'm at skul.
aku tulis post ni time aku tgh tgh rehat rehat nunggu cuaca sejuk sket semlm.

ni topik yg agak biasa aku tulis dlm blog lama aku...
dan ini juga adalah misi utama aku skang.
memerangi kegemukan...
aku mmg gemuk...
berat aku skang ialah 86kg...
haritu die naik smpi 90kg.
pastu aku pun start la berlapo dan menyeksa diri, maka die turun balik...
dulu aku penah diet...
turun giler giler ooo masa tu...
but now, aku bukan lagi mcm dulu...
aku skang ialah pompuan tua sebelum waktunye dan byk nau saketnye...
senang kene demam dan sebagainye...
aku mengidap tiroid.
aku juga ade megren.
dan aku juga pengidap resdung tegar, yg tetiap mlm kene makan ubat selsema kalau tak aku takkan tido. wallawei.
tetiap mlm aku telan hampir 5-6 pil ikut keperluan...
dlm byk byk tu hanye satu je namanye suplimen.
yg lain tu namanye drug. akekekeke. dah mcm drug addict plak dah.
dan setiap kali aku jumpe doktor, nasihat wajibnye ialah... AWAK KENE KURUS.
aku nak aje jawab, sedapnye mulut awaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak. ewah ewah ewah.
tp kang naya die tak bg aku mc kang. hahahahaha.
so aku diam je la buat muke malu malu kucing.
i tell u what, bukan senang nak kurus...
nak nak sape yg ade tag mcm aku ni. megren lah itu lah ini lah..
eh aku lupe la, aku jugak ade grastrik. lalalalalala.
lengkap sudah hidup aku...
tapi aku tetap rasa bersyukur aku takde cancerkan..
so aku jd semangat sket....
kalau org cancer bleh berjuang utk hidup..
ape aje saket aku ni...
aku akan mulakan misi kurusku dgn bersemangat...(dah mula pun sikit)
mana tau biler kurus semua saket pun hilang...
mcm doktor kata selalu tu kan...
kata doktor lg, kurus itu sehat. gemuk itu saket. die apikan lg aku. sbb tu awak selalu saket.
aduhai..... sabo je aku.
maka harini bende ni berada dlm rumah aku...selain dari jaga makan kite kene bersenam...
oleh kerana aku masih tahap gemuk, agak sukar utk aku buat senaman sendiri sendiri..
aku perlukan bantuan mesin..
dan mesin ni la yg paling sesuai.
dgn keadaan aku dan juga poket aku.
hihihihi.
so aku akan kayuh ia sekerap yg mungkin...
semoga usaha aku kali ni akan berjaya.
kalau sebelum ni aku pernah turun dari 93kg ke 77kg.
skang aku mula dari 86kg. agak agak bleh ke smpi 70kg?
insyaallah...
aku akan update lg dari semasa ke semasa...
korang nak tgk bentuk terkurus aku ke?
jap eh.tadaaaaaaaaaaaaaaa. masa ni raya tahun lepas.
berat aku time ni 77kg.
skang?
hihihihi. ok la ok la.
nnt aku tunjuk.

ha ni die...
ni masa aku sambut harijadi januari haritu.
huhuhu.
beso kan. dekat 90kg rasenye masa ni...
ubat ttiroid yg aku makan tu selalu buat sendi sendi aku saket.
jd aku mmg lebih byk berehat jek.
makan pun bleh tahan byk gak.
tu yg naik balik tu...
fuhhhhh....
so lets start to work...
jgn berlengah lg.
cukup cukup saket saket yg ade skang ni...
aku takmo tambah lg.
stress is a choice bukan...
jom kite pilih utk sehat dan jauuuuuuuuuuuuuuuuh dari stress.
insyaallah....
ok itu aje...
cuaca pun dah redup...
bleh le aku kluar dari bilik berhawa dingin nih. hihihihi.
esok aku hapdet lg yek.
sayang korang semua.
wassalam.

2 ulasan:

CM berkata...

seperti biasa i likeee u writing,,,ikhlas telus dan sgt menghiburkan..

alamanda berkata...

cm,
tq my pren. really appreciate it. leb u.