Isnin, 30 Mei 2011

aku dan cita cita.....

assalamualaikum....
lama dah aku tak update...
bukan ape, aku tau takde sape yg nak bacakan.
kalau aku tak update pun sure le takkan kecewakan sesapa.
so aku pun abaikan je la pengupdate'an blog nih.
hhihihihi.
tp harini aku terasa mcm nak membebel le pulak...
balik balik cm je yg jadi mangsa kene dgr aku membebel kat ym.
dgr ke?
bukan dgr la.
baca.
tq cm, kerana setia mendgr walaupun kekadang crite aku tak best langsong. kekeke.
biasa lah crite aku ikut bulan.
kalau bulan mengambng crite lain.
kalau bulan sabit crite lain.
kalau anak bulan lagi lain.

harini aku nak crite pasal cita cita...
korang ade cite cite tak???
sure le ade kan.
anak murid aku yg kelas paling ujung pun ade cita cita tau.
walaupun takat cita cita nak kawin dgn jiran sebelah rumah dia.
cita cita la gak tu kan.
abih nak wat camne... kalau dah kelas yg ujung tu biasanye bdk bdk susah.
mindanye tak terbuka.
ko crite la bagai nak rak pasal keje keje lain.
tak bleh de diorg gambarkan.
kat dorg yg paling glemer, ni le CIKGU diorg ni ha.
hihihihi.
tak pun kalau lelaki sure nak jd polis.
sbb ko tau apsal, sbb diorg nak jd berkuasa.
polis kan berkuasa bleh tangkap org.
takde de dlm otak diorg nak jd org kaya ke jutawan ke hape ke.
ade gak yg kretip sket, cita cita nak jd spiderman. hihihihi. camno tuuuuu???

ok la, berbalik kepada cita cita aku pulak.
aku ni ade byk cita cita.
kalau la kad 001 aku tak kene makan tikus, sure aku bleh tunjuk kat korang.
tiap tiap tahun bertukar.
masa darjah 1 standard la kan.
doktor, guru, peguam.
hihihihi.
pastu darjah dua dah maju sket.
ade plak tulis pensyarah.
masa darjah mak aku soh aku berhenti sekolah je lg bagus, sbb aku tulis aku nak jd polis.
apsal tah. maybe sbb mak aku tak nak aku jd polis kot.
masa tu aku terpengaruh ngan crite cina yg polis polis tu.
kalau time dulu ade crite csi sure aku akan tulis aku nak jd pakar forensik kan.
huhuhuhuhu.
ade lagi cita cita aku.
ni yg paling glemer la aku rasa.
aku nak jd pakar astronomi. hihihihi.
apsal? entah? aku pun tak tau. sbb aku nak pegi bulan kot.
pakar astronomi pegi bulan ke?
hihihihihi.
bukan angkasawan ke pegi bulan?
ok aku nak ingat lg apa yg aku penah tulis dlm kad 001 aku....
hmmmmmmm....
haaaa. aku nak jd cikgu tadika.
ni aku ingat kenapa aku tulis camni.
sbb aku nak nyanyi macam dlm crite sound of music tuuu.
pastu mana tau kot ade budak yg mak die dah mati dan bapak die kaya bleh terpikat ke dgn aku.
kekekekeke.
mmg aku ni kuat verangan kan....
ade sekali tu cita cita aku cikgu tak terima...
tak bleh masuk dlm kad 001.
kekekekeke
korang nak tau ape?
surirumah tangga.
cikgu kata tu bukan cita cita.
hahahahahaha.
tu pun ade sbbnye.
oleh kerana time tu aku ade buah hati, kekekeke.
darjah 6 masa tu.
dia nak jd doktor tak silap aku.
so aku bleh le dok umah je sbb die dah kaya kan.
miahahahahaha.
mmg aku kuat verangan.
nasibbaik aku tak percaya dgn die tu.
takde maknenye pun die jd doktor.
dan aku pun opkoz la tak kawin pun dgn die.
tu antara cita cita aku masa kecik yg aku ingat la.

masok sekolah menengah aku ni dah jd tak brape nak betul.
main je kat skola.
tp sbb Allah beri aku otak yg mmg genius giler, aku mmg dok kelas A je.
tp tu la, sbb aku ni kufur nikmat sgt, lg tuhan bg nikmat lg aku main byk byk,
maka masa SPM aku dapat gred 2 je.
lepas aku dapat result spm aku mmg dah tak nak belajar lg.
masa tu cita cita aku nak jadi kerani.
keje duduk je kan.
seronok kan.
tp mak aku soh aku masuk form 6 le pulak.
time form 6 dulu aku mmg malas giler nak blajo.
byk sgt nak baca.
aku start je baca terus terlelap.
tu yg aku malas tu.
aku tak paham langsong ape yg aku belajar.
cikgu asyik marah marah.
yg aku paling suke belajar ialah pengajian Am.
yg ade buat kajian kajian tu. ala yg ade laras sains laras sastera.
buat buat graf tu.
aku suke betul.
dan tu je le yg aku blajo pun time form 6.
aku ingat nnt time lg 6 bulan ke nak pekse baru le aku belajar yg lelain.
kekekekekeke.
tp sbb mak aku dah tak tahan tgk ferangai vuruk aku tu kan.
die pun suruh lah aku jd cikgu.
huhuhuhuhu.
dan sekarang aku ialah cikgu.
tp still tak puashati sbb seolah olah kerja ni bukan cita cita aku...
tp syukur lah sekurang kurangnye aku ade keje.
sampai harini aku dah tak sure sgt ape yg aku nak jd masa aku kecik kecik dulu.
mak aku je selalu cakap aku mmg dari kecik ade talent jd cikgu sbb kalau main pondok pondok aku sure akan jd cikgu.
ye ke?
entah... aku pun dah ingat ingat lupe dah.

ok meh aku crite sket sebelum aku bg salam...
aku ade 3 perkara yg aku suke sgt buat masa aku kecik dulu...
tp perkara ni mmg sentiasa tak dpt restu mak bapak aku.
perkara pertama ialah melukis....
aku suka sgt melukis... bapak aku selalu marah. apsal tah.
lagi satu aku suka sgt baca cerpen. aku tak suke baca novel. panjang sgt.
kalau aku baca novel aku akan baca novel klasik.
aku suke gak menulis.... tulis cerpen. byk. tp sume tak abis..
apsal tah tak abis...
maybe sbb pengalaman aku tak byk kot.
mana tah pegi buku aku yg aku tulis crite tu tah...
tp skang sume tu aku dah tak buat lg dah...
melukis pun dah tak terel mcm dulu..
lukis hidung pun bleh jd pelik je....
lgpun mana ade masa...
menulis??? ha ni la tulis kat blog je...
tu pun jarang jarang...

semuanye dah berlalu...
kini aku dah takde peluang utk bercita cita...
aku cuma lalui ape yg aku ade sekarang sebaiknye...
cuba utk menjalankan amanah yg diberi....

ok la tu je.
mcm dah panjang sgt plak dah.
wassalam.

Tiada ulasan: