Khamis, 3 Mac 2011

hari malas aku

alhamdulillah..... terdaya jgk aku tekan punat keyboard nih.
aku mmg terasa sgt malas harini...
camne pun aku stil cube try kayuh gak hidup aku....
agar terus berjalan dan berfaedah. walaupun harini mmg kureng lah...

dah 2 hari aku dtg lambat kat sekolah...
aku tak suke... entah sejak hari ape aku tak suke dtg lambat.
aku nak dtg cepat... wahhhhhhh. aku dah berubah...
alhamdulillah...
aku suke sgt dgn aku yg terkini...
aku nak cepat je dlm semua perkara...
dulu dlm seten seten perkara je aku nak cepat.
mcm nak cepat balik dari skola atau cepat dpt makan.
lg satu dulu kalau time aku ngandung aku nak cecepat branak.
hahahahaha. eh tak kelakar eh???
takpe le. biyo le aku gelak sensorang...
dr pagi td aku ni mmg le idak punye motivasi...
bgn pun lambat.
kul 7 baru aku mandi.
cam hape tah.
gosok baju pun terhegeh hegeh je pepg...
entah le aku ni....
jd aku mmg tak suke la situasi hitu.
aku nak cepat nak cepat....
camne pun time kat skola byk gak perkara yg aku dpt buat..
walupon hasilnye bodoh bodoh je.
mlm ni aku nak kene siapkan lesson note.
besok nak hantar.
dah 2 bulat steret aku tak miss anto lesson note
kalau dulu dlm 2 bulan sekali gak ah baru aku anto.
hahahahahaha. tang tu aku sgt suke....
suke sgt aku dah seriyes ngan keje aku...
dua hari pekse ni tak yah wat lesson note.
so kene wat utk 3 hari je.
yg harini besok ngan senin.
lalalalalala.
print, masuk fail dan anto.
td kat skola aku dah try kemas kemas kan bilik penga.was walaupon tah amende tah aku buat
jadual keje pun senget senget...
pastu aku tak tau ape lg nak tampal, aku tampal le lagu negaraku da adik beradiknye...
tghaku nak perin rukun negara, dah tibe plak masa utk meeting kecemerlangan darjah 6.
aku pun tak paham ape ape time meeting tu.
yg aku tau sabtu ni tak wajib dtg sekolah.
lalalalalalalalalala.
masa aku masuk kelas 6 bijak aku sebok membebel dan memuji sbb aku tau ade fire drill.
malas le aku nak ngajo pape sbb kang terbantut tgh jalan.
aku jumpe sorang bdk yg tak suke blajo math.
suke ati mak bapak die je takmo ikut ckp aku.
dahh aku ajo berbagai cara mudah yg bleh selamatkan die dari gagal, tp die still takmo ikut.
kalau le ko, ko geram tak...
so aku pun kasi le die 2-3 patah.
time balik td aku terserempak ngan die...
aku perasan die cam nanges... aku rasa die dah insaf...
mintak mintak beul le ape yg aku fikir ni..
esok sebelom aku masok tajuk masa dan waktu, aku nak pujuk die sket.
bukan khas nggan die je le.
ngan sume sekali 30 org satu kelas tu le.
tah apsal sejak aku ajo kelas darjah 6 tahun 2009, aku start syang bebeno ngan bebdk.
apsal ek? agaknye sbb aku dah tua kot. sbb tu jiwa aku makin penyayang...
cam mak bapak aku, time aku kecik kemain die garang.
tp time adik adik aku die dah nmpk cam diplomasi sket.
agak agaknye aku pun akan jd camtu kot...

hmmmmmm..... malam dah megerib dan dah nak tibe isyak dah.
anak anak aku pun cam dah slow je ektibitinye.
dah nak ngantuk le tu...
hasben aku keje ptg. boring.
dah 2 minggu aku bersenja ngan anak saje.
last week die kije mlm masuk kul 7.
itu le idop aku sejak aku kawin 12 tahun dulu.
dan aku mmg susah nak biasakan diri dgn segala perubahan tu.
aku rasa baru tahun ni aku macam dah ekspet nak idop.
hahahahahaha. sebelum ni au cam bdk tadika dalam idop.
sgt tak tau camne nak idop.
yg aku tau nanges nanges dan nanges...
hasben aku le byk ngajo aku....
kalau gini gitu. kalau gitu gini.
percaya dan yakin pada Allah yang maha pengasih dan penyayang, kata hasben aku.
kekadang cam tak caya hasben aku tu bleh ckp gitu...
sbb dr segi outfit die, cam rockers pun ade gak. huhuhuhu.

ok le,
aku nak gi tgk the biggest loser...
walaupun aku ni dari segi mengurangkan lemak mmg le the ciput loser.
hihihihihi.
sayang korang(cam ade le pulak org yg baca blog ni kan)
wassalam.

Tiada ulasan: