Selasa, 7 Jun 2011

hutang....

assalamualaikum...
apa kabo korang?
aku? ok la....
kepala je saket sket.
biasa la aku ni.
pengidap megren tegar.
tp skang aku dah bleh handle banyak dah.
takde le dok telan ponstan.
panadol bodoh pun dah cukup.
korang kalau nak tau, tak elok makan ubat bebyk ni.
die akan menyebabkan perut kite saket.
dulu aku gastrik teruk.
masa aku dok amalkan ubat tahan saket setiap kali aku megren.
paling tak bestnye ialah aku tak leh pose.
saket giler.
smpi muntah muntah.
perut kram gilerrrr.
ish, tak leh aku nak crite....
maybe itu salah satu sebab kenapa aku gemok.
aku tak leh lapo.
memula aku ingat tak kesah lah aku gemok pun.
who cares.
masa laki aku jumpe aku pun aku dah gemok.
die sayang gak kat aku.
sekarang pun die still sayang gak kat aku.
tp byk masalah lain timbul.
antaranye kaki aku jadi saket, tgn aku kebas, dan byk lagi.
nmpk mcm tak serius ke?
hmmmm... kene rasa sendiri la baru tau.
jd aku berusaha keras utk tidak lg bergantung dgn ubat ubatan.
aku cube dari segi emosi...
kawal emosi jgn bg stress....
alhamdulillah.... aku berjaya akhirnye...
dan skang aku dlm proses diet.
bukan itu aje, aku juga sedang berusaha mengganti puasa aku yg agak byk la jugak tinggal sejak aku kene gastrik...
alhamdulillah aku berjaya....
dah 2 hari dah... aku akan cube ganti sebyk mungkin hutang aku tu.
ok la, jom tgk menu berbuka aku plak.

ini ialah utk hari pertama.
cube bykkan hidangan sayur.
tp still bergoreng...
aku mmg addict dgn minyak.
so aku guna minyak saji tanpa kolestrol.
dan cube guna seminima yg mungkin.

ini pula utk hari kedua...
mee basah...
mmg tak byk minyak...
dan a lots of sayuran serta tauhu.
nyummiiii.

ok tu je crite aku harini.
wassalam.

Tiada ulasan: