Ahad, 8 Mei 2011

its mother's day...

assalamualaikum....
harini hari ibu kan?
selamat hari ibu kepada semua ibu ibu...
camne eh korang sambut hari ibu?
aku ni tak penah diajar tentang hari ibu pun...
tp bila dah besar sendiri sendiri tau je la...
pastu wish gitu gitu je....
nak belanja makan, mak aku tgh dalam proses berpantang...
sbb haritu die baru je masuk wad sbb darah tinggi & kencing manis...

dari aku kecik aku tak penah tau wujubnye hari ibu...
hari bapa lg la aku tak tau....
bagus gak ada hari ibu ni.
sekurang kurangnye pada hari ibu ni ibu ibu dapat merasa diucapkan selamat hari ibu...
seronok la kan...
jasa ibu mmg patut kite kenang....
walaupun siapa ibu kite...
kalau ade sesapa yg mak die jahat pun, ko kene kenang gak jasa ibu ko tau.
sbb nye die nak membawak ko dalam perut die 9 bulan ko ingat senang ke?
susah weh....
ade ibu yang punya pilihan utk mendismiskan janin dlm kandungan mereka....
namun atas dasar kasih sayang... mereka bawak jgk smpi 9 bulan.
dah tu time nak kluarkan dari tempat yg paling kecik tu, ko ingat ape...
macam kunyah gula gula aje ke...
ha dapat gak korang tgk dunia nan indah ni ha.
so siapa pun ibu kita, kita perlu kenang jasa mereka.
setiap ibu, tak kira la ibu jenis ape, termasuk ibu kat rumah rumah tumpangan sementara tu, adalah wanita yang berjasa....
yang dgn rela hati mempertaruhkan nyawa mereka demi nyawa lain dalam perut mereka itu...
so hargailah pengorbanan mereka....

selamat hari ibu....
wassalam.

3 ulasan:

Naz berkata...

Selamat hari ibu Pat..
Aahh laaa... Naz sama gak mcm Pat.. Bila dh kawin & ada anak ni baru tau ada hari ibu.. Dulu2 x pernah pun tau...

alamanda berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
alamanda berkata...

selamat hari ibu naz.
itulah. maybe sbb bukan budaya kita kot.
kita sambut hari ibu hari hari, kan kan kan.