Rabu, 11 Mei 2011

ini ke scone???

assalamualaikum....
semalam sebab panas sangat, jd semangat nak kluar rumah tu takde.
kelas petang pun batal sebab jerebu teruk.
so sbb aku dah terlau lama menyimpan hajat utk merasa ape kemendenye scone ni, so aku pun buat lah.
nmpk senang je.
tp mmg senang.
bancuh lebih kurang cekodok je.
tp tak letak telur.
letak majerin sket.
pastu sudukan kat dulang bakar.
bakar 15 minit.
dah boleh makan.
senangkan...
resepi betul die tunggu aku buat lg sekali.
sbb yg ni aku ade buat sket silap.
hehehehehe.
tp mmg sedap lah.
rase die manis macam roti manis.
kalau korang tak sabar nak rasa gak, ni aku bg link mana aku dpt resepi die ye.

http://www.nigella.com/recipes/view/basic-scones-3095

korang try le sendiri...
lepas ni aku nak modified die supaya ade rasa jawa sket.
korang berani??
semangat sket aku nak cube lg buat mende ni sbb hasben aku makan 6 bijik.
hasben aku ni kalau mende tak sedap die tak makan.
so kire sedap la ni.
aku mmg suke.
hihihihi.
dan sgt gembira sbb dapat jgk aku merasa mende scone ni.

ok korang...
renung renungkan.
wassalam.

2 ulasan:

Naz berkata...

Pat, Naz x pernah buat scone ni..mkn pun x prnh.. Sedap eh pat? Kena try ni..

alamanda berkata...

naz,
aku pun tak pernah buat gak.
ni first time.
mmg best.
dan bagus jgk sbb die berbakar.
lain kali aku ingat nak letak minyak jagung je.
lg lowfat kan kan kan.