Khamis, 28 April 2011

aku, dapur, dan mesin jahit

assalamualaikum...
apa khabar korang?
aku alhamdulillah, walaupun sore still macam sore lena af9... ahaksss.
i feel gud... dan terdaya nak memerah otak menghapdet blog.
eceli... harini aku tetibe rindu dgn life masa lalu aku...
i miss my sewing, i miss my cooking....
rindunye aku nak buat ektibiti ektibiti tu...
tp tu la... kondisi kesihatan aku yg telah mula menurun sejak akhir tahun 2009....
byk perkara yang aku selalu buat aku terpaksa tinggalkan...
memasak kat dapur pun bleh buat aku letih mcm berlari 3 km...
menjahit pun mcm tu jgk...
tp biler ade kesempatan aku kuat kuat kan jugak...
demi nak mengubat kerinduan yg mendlm terhadap ektibiti ektibiti tu.
aku teringat ilmu memasak yg tarap diva diva yg last sekali aku eksperimenkan...
iaitu kek lapis prun...
time tu lepas raya tahun 2009.
boleh kata aku buat kek lapis tetiap minggu...
seronok sgt...
dah sempat la buat dlm 3 biji tak silap aku sebelum aku jatuh sakit....
dan tak boleh buat ape ape sbb kaki dan tgn aku tak boleh rasa.
dan mulai dari detik itu, perkara paling glemer aku buat pun ialah kek butter.
huhuhuhuhu....
menjahit lg la jgn ckp....
tp baju sekolah anak pompuan anak aku still aku yg jahit sendiri...
baju aku sendiri byk yg tertangguh sejak aku saket tu....
tgk tu...
pentingkan kesihatan...
so sekarang ape yang aku nak buat ialah kembalikan kesihatan aku dulu....
aku nak jd cergas mcm dulu dulu...
aku boleh!
huhuhuhu.....
ok la...
aku nak pi menyekodeng blog org org...
huhuhuhu.
wassalam.

Tiada ulasan: