Jumaat, 18 Mac 2011

entry fenin...

assalamualaikum....
semalam aku berjaya mencabut langsir kat ruang tamu...
dan aku bercadang utk tidak memasangnye semula....
sbbnye kami nak cat ruang tamu tu.
nak tau kenapa?
aman dah buat mural dgn marker kat dindin ruang tamu...
so terpaksa la kami cat walaupun takde bajet.
harus lah kene cat sendiri...
nnt lah kita survei cat cat murah kan.
kalau beli yg mahal kang tak cantek pulak kite cat rugi pulak...

aku skrang byk berfikir ape die perkara kecik dan ape die perkara besar..
tu bende yg paling aku bodoh sepanjang hidup aku...
aku selalu je dpt komen mcm ni, 'itu pun ko nak fikir'.
hmmmmmmm....
adakalanye perkara kecik pun aku akan fikir mcm nak mati.
so aku kene belajar utk jgn fikirkan perkara kecil...
aku baca kat mana pun aku lupe, kite tak boleh terlalu fikirkan perkara yg kecil.
ok meg aku bg contoh perkara kecil yg aku akan fikirkan teruk teruk.
haaaaa, toilet. aku sgt cerewet bab toilet.
kalau kat sekolah sume toilet tertentu je aku akan masuk...
dan aku akan sgt stress kalau terpaksa masuk public toilet.
lagi ape ye.... hmmmmm.
ok ni dulu la, skang aku dah berjaya hilangkan... aku berjaya ye.
bawak anak anak aku kat public...
aku mmg takut.
mana la tau kalau anak anak aku terkene tgn kotor org org yg lalu lalang.
terutama sekali kalau aku pegi paso malam.
lagi la aku stress.
hasilnye aku jarang ke mana mana.
dan aku bertambah stress.
skang ni aku dah byk berubah sebenarnye...
aku tak tau lah aku lebih baik atau tak.
mcm kalau aku tgh basuh makanan kat sinki, org lain tak boleh guna sinki satu lg.
kalau aku basuh ape ape aku akan bilas byk kali yg mana akan buat keje aku lambat.
tu antara yg masih belom boleh aku perbaiki.
dari segi lain aku mmg amik berat giler ape org kata pasal aku...
skang ni hasben aku tgh bg training, bawak kemana org kata tu punye isu.
so aku skang tgh asuh otak aku untuk berkata, lantak lah ape org kata....
so far aku dah bleh dah avoid ape org kata tu. walaupun bkn 100%.
ada jgk yg still tak boleh aku handle.

lg satu aku tak boleh kotor...
rumah aku mmg tak lah kemas sgt.
sbb aku kan selalu saket.
cam skang ni pun aku tgh saket kepala.
dan aku selalu stress pasal tu.
so aku kene blajar utk terima je keadaan umah aku ni...
ala, setakat habuk. huhuhu. bleh eh camtu...

pasal aku punye fikirkan perkara kecil ni, byk perkara besar yg aku terlepas...
aku nak crite pun susah...
nnt lah slow slow kite crite ye...
tp hasil usaha aku untuk berubah ni aku dah byk dpt benefitnye.
hasilnye kerja aku kat sekolah jd lebih baik....
maybe aku still manja manja kan sgt diri aku kat umah...
kalau kat umah pun aku bleh terapkan nilai tak kisah pasal mende kecik nih, sure aku akan bagus kat rumah jgk kan...

korang pening tak baca entry aku kali ni.
jgn kata ko, aku pun fenin.
mintak sori la ye...
sbb aku tgh fenin ni...
so entry pun entry fenin.
huhuhuhu.
aku harap ade la perkara yg bleh bg korang faedah dari ape yg aku tulis ni ye.
wassalam.

Tiada ulasan: