Ahad, 6 Mac 2011

crite blogger pencen....

assalamualaikum...
huhuhuhu...
semlm sara balik dan crite kat aku sumtin'.
lepas aku crite kat die pengalaman aku skang yg satu hari kekadang takde org pun yg baca blog aku ni.
penat je tulis...
dulu blog ni agak meriah jgk la.
walaupun tak la semeriah blog red mummy.
tp dlm sehari tu tak kurang 100 org gak la yg baca blog lama aku.
biler aku start dilit sebahagian besar dari entry blog atas sbb sbb keselamatan jiwa dan raga....
malah ramai la pembaca setia blog aku tu telah tidak lg membaca...
aku penah jumpe sorang pembaca setia blog aku kat umah CM.
die pegang tgn aku dan kata.... dia suke sgt baca blog aku...
masa tu aku dah rasa aku dah mcm artis.
hahahahahha.
aku tak dpt bayangkan kalau ade press yg dtg nak interview aku.
sure aku rasa aku ni perdana menteri.
hahahahaha.
aku ni mmg mudah rasa bangga.
mudah puashati, kata sorang kawan kat sekolah.
ye betul... aku mmg mudah rasa gembira dan senang ketawa... dulu...
sekarang.... mudah jugak laaaa. kite kan boleh buat pilihan samada nak ketawa atau nak nangiskan.

ok kite kembali pada crite sara...
sara kata, kite ni golongan blogger pencen.
zaman gemilang kita dah berlalu....
so kite patut bg peluang pada junior junior kite...
kalau ramai sgt nak tulis blog, sape pulak nak baca kan...
hihihihihi.
betul betul ayat nak sedapkan hati...

pada aku aku tulis ni saja nak suke suke...
sbb skang ni dlm dunia realiti aku, tak ramai org yg aku boleh kongsi cerite...
takkan aku nak crite ngan anak anak murid aku pulak kan..
walaupun ade kalanye terlepas la jgk.
kat skola aku cume ade lebih kurang 45org guru..
itu pun kami tak duduk setempat.
masing masing sibuk dgn komitmen masing masing...
duluuuuuuuu zaman sekolah, aku ade beratus ratus org yg bleh berkongsi cerita ngan aku.
asrama kan...
kelas aku pun ade lebih kurang 30 org classmate yg boleh dgr crite aku...
aku sgt suke bercerita....
bercerita ni dah jd hidup aku...
kalau aku senyap sehari aku bleh jd megren...
gastrik pun boleh jd...
silapnye aku tak pandai bahasa... tak kire la bahasa ape pun...
melayu ke, inggeris ke, arab ke....
semua aku tak pandai...
ko tgk aje la bahasa aku kat blog ni.
lintang pukang....
isi ke mana ape ke mana...
kalau tak aku rasa aku dah jd sape tu yg tulis buku harry potter tu???
rolland rolland apa tah tu...
aku tak minat crite pelik camtu...
tp aku tau la penulis die dah kaya...
kalau la aku bleh tulis crite aku ni cam die, sure korang akan tgk aku dlm rancangan oprah winfrey...
ko bayangkan buku aku kene review ngan oprah winfrey...
hahahahahahaha, aku rasa time tu bukan aje megren aku terus baik, aku nye tiroid pun hilang ko....
hmmmmmm.... sedih plak aku tetibe...
bile sebut tang saket saket tu...
tu la korang, jgn cepat tensyen cam aku ni...
kalau tak sure byk saket yg dtg...
kene pandai kawal perasaan kita...
ingat ye, stress is a choice...
kalau tak korang akan ikut jejak aku telan ubat macam macam tetiap malam...

ok lah...
tulis panjang panjang pun takde org baca kan....
ok la tu...
dah sama tarap dah ngan diari blog aku ni...
tp pada yg sudi baca tulisan aku ni aku ucapkan terima kasih...
aku hargai sgt sgt...
wassalam.

3 ulasan:

CM berkata...

aku suka baca lahhhh,,sedih aku baca tulisan ko kali ni,,

alamanda berkata...

laaaaaa, sedih pulaknye.
nape sedih?
jgn sedih le.
hihihihi.

pemilikcomot berkata...

SAYA BLOGGER PENCEN.. SAYA DA TAK BLOG SECARA SERIUS.. HEHEH :)