Selasa, 17 Mei 2011

menu diet day 1

assalamualaikum.
apa kabo korang?
aku ni asyik tak menyempat je nak menghapdet.
camne le nak cepat kaya kan.
cepat kayap lg ade le.
eh takmau takmau.
mau le kaya.
bukan sbb ape.
takde nak kaya mcm mana pun..
takat takat tak yah sebut takde duit pun udah la.

ok ok...
the main story today.
laki aku masuk ospital.
kenapa?
die kene saket jantung.
jantung die mmg dah saket lama dah.
tp bile badan die bertambah gumuk, maka bertambah lah saketnye.
die bukan mcm lemah jantung ke hape tau.
die ni spesel sket.
jantung die berdegup dgn laju giler.
lagi gemuk lagi kerap die akan kene saket nih..
ok tu je aku nak crite pasal saket die.
utk keterangan lanjut, bleh le korang google je.
aku nak cerite ape tindakan aku buat.
memula sekali kene le bagi laki aku jd kurus kan.
huhuhuhu.
kire skang ni aku dah mcm michelle dalam the biggest loser..
eh betulkan nama pompuan tu michelle??
oleh kerana skang kondisi badan aku sendiri tak layak utk jd instraktur die bersenam...
so aku jaga makan die dulu...
selama die dok hospital tu aku jeling jeling la ape yg hospital tu masak kan.
die masuk hospital mahal.
kilang die yg bayo. huhuhuhu.
so makan die mmg lain la dari hospital gomen.
sbb haritu mak aku dok hospital gomen.
nangis die makan.
kesian mak aku...
kalau la aku ade banyak duit.
takpe mak takpe.
nextime insyaallah.
aku tgk hospital mahal ni die masak macam macam tau...
tp semuanye low fat...
tu yg semangat laki aku makan.
salah satu menunye ialah ikan dowry masak swit sour.
sedap ko.
aku idak le tau resepi die.
jd aku mengonon ngononkan je die dan terhasil ikan dowry masak swit sour gaya aku.

TARAAAAAAAAAAAAAAA.
ini aku masak utk dinner first day laki aku balik dari hospital haritu.
nasi pun dah makan brown rice. ahaksss.
pastu aku masak sup sayur pulak...
semuanye serba rebus...
korang nak ke resepi swit sour ni?
hihihihi.
tak yah le...
sama je mcm korang masak pun.
cumenye minyak aku kurangkan.
bawang bawang tu aku layu layukan je.
tak yah le smpi garing.
dan juga aku guna puri tomato ramasan tgnku sendiri.
rich of flavour. awwwww.

so akan ku hapdet lg crite diet kami berdua ni ye.
aku kene gak kurus.
sok aku nak ajo die workout pulak.
hihihihi.
ok korang.
luv u ol.
wassalam.

2 ulasan:

CM berkata...

aku nk kurus gak,,,kalau jiran bolh kita share menu..

alamanda berkata...

takpe, nnt aku letak menu dietaku hari hari ye. kite share. ok. jom jom kurus.