Isnin, 2 Mei 2011

hari buruh....

assalamualaikum...
harini still cuti...
sbb hari pekerjanye semalam, so cutinye diganti harini...
aku dah amik keputusan yg cuti kali ni aku nak rehat...
hasben aku pun keje...
so tak ke mana mana le aku ni...
kalau pegi pun kat kedai dekat dekat ni je...
lgpun kalau cuti lama smpi 3 hari mcm ni, kat melaka ni mmg la ramai org.
segala ceruk melaka penuh ngan org....
semua pasar raya penuh dgn org...
aku pun kekadang naik heran mana dtgnye semua org ni...
yg pastinye mereka bukan saja dtg dari melaka....
tapi dari seluruh malaysia.
semua jenis plat kete ade kalau time cuti gini...
mmg meriah sesgt la...
ape eh yg diorg suke pasal melaka....
kalau aku la.... aku mmg suke ngan melaka ni...
tempat lain kat malaysia ni takde yg mcm melaka...
tempatnye cantek...
makannye sedap...
penduduknye ramah....
seronok lah dok kat melaka ni....
aku rasa lah, diorg yg lain ni pun dtg melaka atas sbb yg sama kot ngan aku...
kat melaka ni kalau kite buat bisnes homestay mmg untung tau...
setiap hari org bertukar dtg ke melaka...
sure penuh je booking...
kalau la kata sehari rm200.... 10 hari dan rm2000.
kalau sebulan buan rm6000 ke?
kalau tolak duit kemas ngan api air rasanye rm5000 tak lari...
wahhhh.... best kan...
tp mana la nak nak dtg duitnye nak beli umah lain nak wat homestay.
takpe la.... kite verangan je la kan... hihihihi...
ok la...
aku nak pegi korek korek peti ais cari mende nak masak...
ape le aku nak masak harini agaknye....
nak kluar malas....
lg satu aku dah bosan la makan kat luar...
makan kat umah jgk yg best...
ok korang...
selamat menghabiskan sisa sisa holiday ini yek.
wassalam...

Tiada ulasan: