Sabtu, 12 Mac 2011

tsunami kat jepun 2011

assalamualaikum....
takziah buat rakyat jepun....
teruk ye tsunaminye...
smpi kite kat sini pun takut juga.
smpi bdk bdk kat dlm rumah ni pun bincang kan dgn hebat.
espesyeli bile nmpk ada satu kapal tgh laut yg tgh tsunami tu....
tempat yg kene tu rupenye tempat di mana terletaknye kilang kilang kete tersohor.
honda, toyota, nissan.
sume kat situ....
aku kata kat hasben, agak agaknye die buat tak lelong kete yah?
kan kilang die dah kene landa tsunami.
dalam kepala dah terbayang bleh le aku bwk odessey lepas ni.
miahahahahahaha.
pastu hasben pun jawab, ada pulak. dah kete die tinggal sket, sure le jd lg mahal.
ye ke???? selalu kan kite tgk kalau kedai kain terbakar sure die wat lelong kain kan.
ni honda tak ke lelong kete die???
hihihihi. jawapan tak puashati...
mana tau tetibe honda jual odessey rm50k je.
hahahahahaha, heaven on earth.
time tu rasanye hilang stress di jiwa makcik.
tp biler aku pikei balik takkan tetibe kat jepun yg tsunami, odessey kat show room sebamok tu tetibe nak buat jualan lelong kan?
kire kalau die nak lelong pun sure la kete yg hanyut tu kan...
ye la, kalau kedai kain kat kg jawa yg terbakar, takkan tetibe jakel plak nak buat lelongkan.
hihihihihihi.
ok la, padam padam gambo odessey itu dari otak.
nnt stress.... huhuhu.
bersyukurlah dgn ape yg ade.
ok la.
aku nak gi buat kek.
tah kek ape aku nak tah ni...
malas pun ade gak rasenye ni....
letih lah...
tp hati ni berkobar kobar nak wat kek.
ok korang...
bersyukur lah kite ni rakyat malaysia.
wassalam.

Tiada ulasan: