Selasa, 8 Mac 2011

senyum lah....

alhamdulillah...
petang ni aku sgt hepi...
ade jugak org yg sudi bergelak ketawa dgn aku....
aku teringat kata kata dari adik aku....
kalau kite boleh menerima sesuatu atau seseorang seadanye, pasti kite boleh menyesuaikan diri kat mana saje kite berada...
itu lah masalah sebenar aku...
aku tak pandai nak sesuaikan diri dgn keadaan...
kalau seseorg buat aku gembira aku pasti akan nikmati kegembiraan itu..
tapi kalau seseorg tu buat aku saket hati, mmg haruslah aku akan dgn pantasnye saket hati.
hasben aku selalu nasihat dan bagi aku tunjuk ajar...
jgn pedulikan sgt ape org kata...
buat bodoh aje, kata die.
puas lah aku cube tp tak jugak jd jd...
sabo je aku.....
takpe .... aku akan terus mencube...
demi kebahagian dan ketenangan aku atass dunia nan sementara ni aku akan terus mencube...
aku suke dikekelilingi oleh org ramai...
berkawan kawan.... aku suke sgt. bergelak ketawa.. gembira.... mmg best....
tp tu la.... entahlah payah nak crite.... ramainye yg selalu mengguris perasaan... aduhhh..
aku perlu berusaha utk jd kebal... yeahhhh.
mcm fasha sandha tu... kebal sungguh die...
sejak kluar gossip gossip pasal die tu aku dpt satu inspirasi....
ala, ape saje masalah aku ni pun, tak sama mcm ape yg die adap...
lg pelik pelik critenye....
tp die buat rilek dekkkk je.
tp kene ingat gak, die tu pelakon kan....
agaknye die belakon kot. kekekeke.
tp sekurang kurangnye die bleh gak berlakon geembira....
aku tau ke? kimsalam... hihihi. tp aku akan belajar...
belajar utk senyum sentiasa....
aku ade baca dlm majalah rapi tak silap aku eh ...
kite kene sentiasa senyum....
dgn itu kite telah menipu otak kite bahawa kite sedang gembira...
maka otak kite akan menyampai ion ion positif itu keseluruh tubuh badan kite...
lantas kite akan rasa segar bugar serta sehat....
jd senyum lah dan ketawa lah...
wahhhhh. mcm lagu laskar pelangi le plak...

ok lah.... sampai sini dulu.
aku nak bawak si anas pi potong rambut lepas megrib kang...
dah panjang dah rambut die..
kang abis kene dende ngan cg disiplin kang kesian je die.
huhuhuhuhuhuhu.
ok semua....
aku sayang korang.
wassalam...

Tiada ulasan: