Ahad, 13 Februari 2011

talk sumtin' gud about me and i'll save it...

salam semua....
salam ahad....
salam berehat....

wow... blog baru la.
tetibe rindu pulak dgn blog lama...
blog yg terlalu byk kontroversi...
hihihi....
blog yang katanya terlalu terbuka, ikhlas dan ape ye... aku pun dah lupe
nmpk mcm mulia je kata kata tu...
tp kerana keterbukaan itu jgk mata aku jd terbuka atas segala kelemahan aku...
woooo..... mcm tgk muke sendiri dlm cermin dan nmpk sgt huduh...
amacam? suke?
aku selalu gak dgr kata, terimalah seadanye...
dan aku pernah gak dgr org kata, kite tak boleh berpuashati dgn begitu cepat..

hahahahaha.... life oh life.... hidup ini macam macam...
dan aku telah memulakannye terlalu lewat..
so byk yg aku kene belajar dan betulkan....
dan aku punye satu masalah tentang itu....
aku ini slow orgnye....
ape saje keje aku sure lambat...
lambat adalah aku dan aku adalah lambat....
dan my hasben said that i'm late becoz i'm 'cerewet'.
wahhhh... cerewet laaaa.
12 tahun dulu, sejak aku bergelar isteri, aku selalu dihantui dgn perkataan cerewet...
aku cerewet? am i? hahahahaha. aku gelak sensorang.
aku mmg camtu sejak otak aku semakin kompius...
cakap pun kadang kadang sorang sorang. hahahaha. tp dlm hati ye.
kalau ckp kuat kuat nnt ade yg aku kene ikat anto ospital giler...
tidak... dan tak mahu...
dan sebelum tiba saat itu... semuanye perlu dibetulkan...
byk yg perlu dibetulkan....
byk yg perlu dipadam...
dan satu perkataan yg perlu dipadam dibelakang nama aku ialah 'lambat'.
aku kene buang jauh jauh....
langsung tak selari dgn 'cerewet'...
aku cume mahu 'cerewet'...
bukan mahu 'lambat' sbb 'cerewet'.
so sekarang semuanye kene cepat...
cepat dan cepat dan cepat dan cepat....

no more lambat dlm hidup aku....
dan aku akan pastikan byk lg perubahan yg akan aku buat dgn cepatnye...
bgtau aku ape yg kamu suke tentang aku dan aku akan simpan ia...
perkara yg kamu suke itu aku takkan ubah....
aku bgtau itu pada sesiapa yg terhampir dgn aku..
sbb aku baru perasan yg aku dah byk berubah sejak aku ubah diri aku...
mungkin satu hari nnt kamu lupe sudah tentang aku yg dulu...
aku lebih suke itu...

dlm blog baru ini aku akan lebih byk bercerita tentang usaha aku utk membaiki diriku sendiri...
aku mahu kamu semua tahu...
pada mereka yg sama mcm aku... ini adalah perkongsian agar kite sama sama dpt kehidupan yg lebih baik...
pada yg mmg dah jd puan perfect... sila beri tunjuk ajar agar kami dpt nikmati kehidupan seperti anda lalui....
tiada niat utk menunjuk nunjuk atau membuat org lain meluat...
takde ape yg nak aku tunjukkan... dan takde ape yg perlu dimeluatkan...
aku wanita biasa, yg dlm kebanyakan masa, aku hidup dlm kekeliruan....
dan aku akan betulkan itu....
bersama kamu....
hidup kita adalah pilihan kita....
yg baik datang dari Allah, dan yg buruk itu dtg dari kite sendiri...
itu cikgu aku ajar masa kat sekolah dulu...
so jgn salahkan takdir atas ape yg berlaku pada diri kite.
bertindak lah.... serta bertawakal lah...
insyaallah....

semoga hidup kita kan jadi lebih sempurna...
agar kita dapat mati yang juga dalam keadaan sempurna...
sayang kamu semua...
wassalam.

Tiada ulasan: